mandag 27. september 2010

ANSA-kurs i Montpellier

I helgen har jeg vært på kontaktpersonkurs i regi av ANSA - Association of Norwegian Students Abroad, i Montpellier. Var gøy å møte litt nordmenn igjen! Vi var 21 stk. - 18 jenter og 3 gutter. De fleste studerte i Toulouse, og jeg var den eneste som kom fra Bordeaux. Jeg tok toget tidlig fredags morgen og etter fire timer ankom jeg Montpellier, den åttende største byen i Frankrike med omkring 265 000 innbyggere. Vi bodde på "Hotel Kalliste", som lå i en sidegate til "Place de la Comédie", bysentrum.

Fredagen gikk vi rundt i byen og kikket før vi på kvelden spiste på en pizzarestaurant. Tidlig neste morgen dro vi til et konferanselokale på et annet hotell der vi fikk en liten innføring i hva det vil si å være kontaktperson og hva ANSA arrangerer for norske studenter i Frankrike. Deretter hadde vi litt casestudier før vi tok bussen til stranden hvor vi hadde lunsj og lagkonkurranser. Det var ganske kjølig og blåste en del, men det stoppet ikke folk fra å bade. Om kvelden dro vi på en restaurant med god mat før vi gikk til en uteplass. Søndagen ble det tid til å gå litt i byen før jeg tok toget tilbake til Bordeaux.

Montpellier
Arc de Triomphe
Hotellrommet
På vei til stranden
Lunsj på stranden
Informasjon fra styret
Middag på restaurant siste kvelden
Opéra national de Montpellier
Place de la Comédie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar