søndag 2. januar 2011

Nytt semester

Etter et lite opphold i Kristiansand (hvor jeg fikk møte Cecilie, Olav og Per Øivind igjen - kjempekoselig!), en fin tur til London med Elisabeth og Olav (der snøvær og Heathrow gav oss en kronglete omvei for å rekke hjem til jul) og en koselig juleferie i Kongsberg med familie og venner (som gikk altfor fort), er det på tide å sette kursen tilbake til Frankrike og skole. Ankommer Bordeaux i morgen formiddag og flytter rett inn i ny leilighet, med to franske jenter som ikke snakker noe særlig engelsk. Merker at jeg gruer meg litt, men nå blir jeg i det minste tvunget til å praktisere fransk. Blir utfordrendre. Allerede i morgen må jeg møte opp på skolen for et orientasjonsmøte og får samtidig møtt de andre utvekslingsstudentene. Gleder meg til det!

Og på torsdag har vi to eksamener, i "International Distribution" og "Global Asset Management". I motsetning til i Norge varer ikke eksamen så lenge, gjerne 1-2 timer, og det er fullt mulig å ha flere på én og samme dag. Først gikk begge eksamenene på samme tidspunkt, men etter at alle utvekslingsstudentene klaget, fikk vi endret på det slik at vi ikke mister noen poeng. Skulle i utgangspunktet ikke ha eksamen i "International Distribution" og var ferdige med faget tidlig i semesteret, men da vi skulle hjem til jul fikk vi beskjed om at faget ikke var avsluttet likevel og at vi måtte opp til eksamen i januar. Bienvenue en France!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar