fredag 7. januar 2011

Første uken

Et par timer etter å ha kommet frem til Bordeaux og flyttet inn i ny leilighet, satte jeg kursen mot skolen for et informasjonsmøte om kommende semester. Vi var kun fem stykker der; jeg, Jeanette, Carla og Luis fra Mexico, og Heeyeon fra Korea. Resten kommer senere. Vi fikk utdelt litt praktisk informasjon, før et par franske studenter viste oss rundt i undervisningsbyggene. Til tross for at jeg allerede har vært her siden sommeren, var det greit å få med seg dette. Etterpå gikk vi alle på en liten kafé. Det er litt rart å være tilbake i Bordeaux når nesten alle fra forrige semester har reist hjem. Men de nye virker veldig hyggelige, så jeg tror også dette kan bli et supert semester.

Jeg har som sagt flyttet inn i en ny leilighet, og selv om jeg både går ned i standard og opp i pris sammenlignet med min forrige leilighet, trives jeg veldig godt. Den er ganske stor, går over to etasjer med to bad, stort kjøkken, spisestue, liten tv-stue - utstyrt med alt som trengs. For å kunne praktisere fransk (noe jeg er veldig dårlig til hittil), deler jeg leiligheten med to franske jenter. De er begge studenter på rundt min alder, og veldig hyggelige.

Resten av uken har blitt brukt til eksamen ved vår gamle campus. Vi hadde som nevnt tidligere to eksamener etter hverandre. Den ene varte to timer, mens den andre var ferdig kun etter én time. I tillegg var de såpass seint på ettermiddagen, at når klokken begynte å nærme seg halv sju, var det ikke lenger så lett å holde konsentrasjonen på topp. Men det gikk likevel veldig greit. Fagene i seg selv var likevel ikke noe særlig, da foreleserne mikset engelsk og fransk hele tiden slik at det var til tider vanskelig å forstå. Sitat foreleser i Global Asset Management:

"Think globally and if you want to make de l'argent invest partout in all the monde"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar