onsdag 12. januar 2011

Første skoledag

I går hadde vi årets første undervisningsdag. For å utfordre meg selv litt prøvde jeg i går et fag på fransk; "Comportement du consommateur" (à la forbrukeratferd). Det varte fra klokken halv ni til kvart over seks på ettermiddagen. En lang dag med andre ord. Foreleseren var både morsom og flink og det var faktisk ikke så vanskelig å henge med som jeg hadde trodd. Det er krevende, for all del, men med en del egeninnsats tror jeg dette faget kan gå fint - til tross for at det er på fransk og jeg ikke skjønner alt som blir sagt. Jeg tenker å gå på ulike forelesninger fremover - både på fransk og engelsk - og finne ut etterhvert hvilke fag jeg vil satse på.

Om kvelden gikk vi på et arrangement i sentrum for å møte alle de nye utvekslingsstudentene som har ankommet Bordeaux, utenom vår skole. Det var stappet fullt med folk, så det tok ikke lange tiden før vi gikk derfra. Det har dessuten kommet to svenske jenter på skolen vår som Camilla kjenner fra før, som er veldig hyggelige. I natt reiste Aldo til hjemlandet, så jeg, Carlos og Luis ventet halve natten på at taxien skulle komme og hente han. Det blir rart her uten vår meksikanske venn. Vi har alle blitt som en slags familie her borte, så det er trist når én etter én forlater Bordeaux.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar