mandag 18. oktober 2010

Besøk fra Norge

Etter at flyet var forsinket på grunn av streiken, ankom foreldrene mine Bordeaux seint fredags kveld. Til og med oktober reiste nemlig Norwegian direkte mellom Oslo - Bordeaux, noe som er veldig greit.
Det ble ikke tid til noe særlig mer enn å komme oss frem til leilighetshotellet, som ligger rett bak skolen min, og nærme leiligheten min.

Neste dag var det tid for sightseeing. Vi gikk rundt i byen og jeg viste de viktigste stedene som Place de la Bourse, Grande Theatre og Rue St. Catherine. Etterpå tok vi en tur på tivoli og slang oss på en tur med en sightseeing-bus. Jeg visste ikke at en buss som dette en gang eksisterte i en by som dette. Fikk også sett på streiken som foregikk i byen (se innlegg under). Det var masse bråk og store folkemengder overalt. Tok også med meg foreldrene mine på restauranten "Chez Edouard" som vi har vært på flere ganger, for å introdusere dem for snegler!

Søndagen ble brukt på ennå mer vandring rundt i byen, deriblant byens katedral. Jeg har faktisk ikke vært inni den før nå. Deretter ble det en tur til på tivoli, før vi for andre kveld på rad tok turen til "Chez Edouard".

Etter en fin helg i Bordeaux, tok foreldrene mine flyet grytidlig mandags morgen tilbake til Norge.

Utenfor Grand Hotel
Mamma og pappa utenfor katedralen

1 kommentar:

  1. Kochana Caroline!
    Bardzo podoba mi sie Twoje opisywanie ciekawych miejsc - opisujesz tak obrazowo, ze wszystko mozna sobie wyobrazic. Trzymaj tak dalej!
    Hilsem - mamma

    SvarSlett