lørdag 16. oktober 2010

Roma

Etter en lang bussstur tilbrakt hovedsaklig i drømmeland, ankom jeg og Elisabeth endelig Roma. Møtte Olav på stasjonen og kom oss til hostellet vi skulle bo på. Slang fra oss bagasjen og dro på restaurant hvor vi møtte masse andre nordmenn, som er med i Unikum - studentavisen for Universitetet i Agder. Det var veldig hyggelig og tid for ennå mer pizza (jippi), før vi gikk innom en annen restaurant og et par utesteder. Var gøy å kunne snakke litt norsk igjen!

Neste dag var det tid for å få med seg litt severdigheter. Tok en tur innom Colosseum, Petersplassen og Peterskirken. Om kvelden gikk vi på restaurant, før vi gikk på et utested med mange utenlandssstudenter som studerte i Roma.

Colosseum
Peterskiken
Petersplassen
Inne i Peterskirken
Messe i Peterskirken
Middag på restaurant: Olav, Elisabeth og jeg
Siste dag fikk vi tid til å ta en tur innom Trevifontenen før jeg satte jeg må toget tilbake til flyplassen og ankommet Bordeaux (etter løping på flyplassen i Geneve - ti minutter på å rekke neste fly) seint på kvelden.
Trevifontenen
Rome International Airport - Fiumicino
Baboo - et sveitisk flyselskap jeg fløy med

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar